Snabb & innovativ inkasso
Få betalt utan att riskera kundrelationen.
Cready erbjuder innovativa techlösningar inom inkassohantering och anpassar kravåtgärder för ditt företag.
Experter inom inkasso
Få betalt och behåll dina goda kundrelationer. Vi på Cready har erfarenhet från alla tänkbara branscher och olika typer av fordringar. Med snabba och lösningsorienterade åtgärder arbetar vi för bästa möjliga resultat för ditt företag. På så sätt kan du behålla ett stabilt kassaflöde och slippa agera bank åt dina kunder. Våra smarta techlösningar kombinerade med personlig handläggning hjälper dig att fokusera på din kärnverksamhet. Vi på Cready tar respekt och artighet på största allvar. Hos oss blir din kund alltid bemött på ett medmänskligt sätt så förtroende skapas och en dialog upprättas. På så vis uppnås snabbast och bäst resultat och du behåller din goda kundrelation.
Så här fungerar det
Att bli kund är enkelt & kostnadsfritt – inga bindningstider eller årsavgifter!
1. Fyll i formuläret "Bli kund"
Enkelt, snabbt och kostnadsfritt skickas därefter avtal för digital signering. Som kund får du tillgång till vår portal. Om ni är flera användare får alla självklart unika inloggningar.
2. Ladda upp inkassouppdrag
Registrera ditt inkassoärende direkt i portalen. Om ni har flera ärenden kan vi ta emot dem via fil (CSV). Vi har även färdiga API-lösningar direkt in till vårt system.
3. Klart!
Du kan nu lägga tiden på din kärnverksamhet och låta oss ta hand om ärendet. Via portalen kan du följa hanteringen av ditt ärende. Du får betalt så fort din kund betalar.
Följ ärenden i realtid
Tillgång till vår egenutvecklade molnbaserade portal där ni ser all information direkt i ärendet.
Personlig kontakt
Du och dina kunder är viktiga för oss och vi förstår vikten av att bibehållen en god relation. Varje ärende behandlas med respekt och varsamhet.
Inget bundet avtal
Att du som kund är nöjd är viktigt för oss. Vi tror inte på att man ska låsa in kunder med bindningstider utan vi vill att du ska stanna för att du är nöjd.
Läs vad våra nöjda kunder tycker:
Användarvänlig plattform/portal
Klicka gärna runt bland flikarna för att se vår portal dit ni får inloggning och kan se era ärenden.
Vanligaste frågorna
Vad kostar det?
Du får tillbaka 100 % av fakturans belopp och vi behåller avgifter och dröjsmålsräntor som vår intäkt. Se vår prislista.
Vad får vi för underlag från er?
Vid betalning från din kund skickar vi en avräkning i PDF-format. Det går även att få avräkningen i csv-format. Vi kan även kontinuerligt skicka skräddarsydda rapporter över ärenden.
Vi är nöjda med vårt befintliga inkassobolag, varför ska vi byta?
Vi kan i de flesta fall erbjuda en mer kostnadseffektiv och smidigare hantering. Många inkassobolags prislistor ser ofta likadana ut och då är det lätt att enbart jämföra priser. Vi framhåller alltid att det är viktigt att jämföra inkasseringsresultatet istället.
Kan vi integrera oss mot er?
Vi har troligtvis det smidigaste API:et för inkasso i Sverige. Dokumentation hittar du här. Integration mot oss är kostnadsfri och vi erbjuder kompensation för det arbete ni lägger ned.
Har ni bindningstider eller årsavgifter?
Nej, vi har inga bindningstider eller årsavgifter.
Våra kunder är både företag och privatpersoner, hanterar ni båda?
Ja, vi hanterar alla typer av ärenden och anpassar hanteringen därefter. Beloppen på de fordringar vi hanterar är allt från några tiokronor till hundratusentals kronor.
Vill du bli kontaktad?
Vill du veta mer?
Hör gärna av dig till en av våra kunniga inkassoexperter!
Anton Neihoff